Opkomen voor rechten van dieren is al decennia lang een onderdeel van mijn leven.
Ik werkte ruim twintig jaar voor grote maatschappelijke organisaties, van Greenpeace en WNF tot Natuurmonumenten en het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Ik ken de mechanismen van beleidsbeïnvloeding, campagnevoering en onderhandelen. Die ervaring zet ik in voor de dieren die geen stem hebben in de systemen die over hen beslissen.
Mijn liefde voor Afrika is groot en concreet. Ik heb een hotel in Arusha, Tanzania, en dat heeft mijn band met het continent alleen maar versterkt. Vanuit die basis werk ik aan dierenwelzijnsprojecten in de Tanzaniaanse pluimveesector en planten we bomen. Tot op heden hebben we samen met de lokale omgeving 100.000 bomen geplant.
Mijn achtergrond als ingenieur maakt dat ik analytisch naar complexe vraagstukken kijk.
Hoe zit een systeem in elkaar? Waar zitten de hefbomen? Wat is er nodig om het structureel te veranderen? Die blik onderscheidt mijn werk en maakt dat ik naast activist ook bruggenbouwer ben, tussen wetenschap, beleid en praktijk.
In 2026 organiseerde ik het eerste congres van de Vakbond voor Dieren, over ethiek in de veehouderij. Ik werk momenteel aan een boek over geluk bij dieren en ben de initiatiefnemer van een film over ditzelfde onderwerp.
Ik ben optimist.
Niet omdat alles goed gaat, maar omdat ik zie dat het kan veranderen. Wil je meer weten? Neem rechtstreeks contact met mij op.